top of page

Brukervilkår for Kunder

Brukervilkår for kunder

Velkommen til Wisr, en tjeneste levert av Norgate AS (org. nr. 931 039 997), med postadresse Kjengaren 82, 4350 Kleppe, Norge. Vår nettside er www.wisr.no, og vi kan nås på telefon +47 477 68 777. 

 

Ved å registrere deg samtykker du til elektronisk kommunikasjon og godtar Brukervilkår for kunder i Wisr-applikasjonen og vår Personvernerklæring.

 

Aksept av brukervilkår

Disse vilkårene og betingelsene for bruk av Wisr-applikasjonen gjelder for Wisr sin digitale løsning på www.wisr.no og mobilapplikasjonen (Plattformen). Plattformen tilhører Norgate AS. Ved å bruke Wisr sin Plattform godtar du «Brukervilkår for Wisr-applikasjonen», som følger av dette dokumentets vilkår og betingelser. Med «bruk» menes her at du som kunde bestiller tjenester gjennom Plattformen.

 

Endringer

Endringer av brukervilkårene kan forekomme. Norgate AS forbeholder seg retten til å endre, legge til eller fjerne deler av brukervilkårene. Det er ditt ansvar å holde deg oppdatert på endringer. Dersom du benytter Plattformen etter endring av brukervilkår er gjennomført, anses din fortsatte bruk som en aksept av de endringer som er gjennomført. Norgate AS anbefaler derfor regelmessig å kontrollere om det har blitt gjort endringer i brukervilkårene.

 

Dersom du ikke godtar de til enhver tid gjeldende brukervilkår, skal du ikke bruke den digitale løsningen eller benytte deg av Plattformen. Brukervilkårene suppleres av Wisr sin personvernerklæring (Personvernerklæring) og eventuelle særskilte avtaler du har inngått med Norgate AS.

 

Om plattformen

Plattformen er en digital plattform som kobler brukere med rådgivere innen ulike fagområder for informasjons- og utdanningsformål. Plattformen tilbyr ikke direkte råd eller profesjonelle tjenester til brukerne. Innholdet i innleggene leveres av brukerne selv. Rådgiverne er ikke ansatte eller agenter av Wisr, og Wisr fungerer ikke som en agent for noen brukere. Rådgiverne har full frihet til å velge hvilke spørsmål de vil svare på og hvordan de vil utføre sine tjenester på plattformen.

Wisr leverer en løsning som gjør det mulig for rådgivere, eller de som lovlig representerer dem å tilby sine tjenester på en enkel, trygg og effektiv måte til Wisr’s brukere uansett hvor de er lokalisert. Tjenesten leveres til kunden etter en modell hvor du som rådgiver er leverandør til Wisr, og Wisr er leverandør til kunden.

 

Opprette konto

Du registrerer deg enkelt i appen med mobilnummeret ditt. Vi trenger også fullt navn og e-post. Ved å registrere deg som bruker bekrefter du at du er den du utgir deg for å være og at du er over 18 år. Du er ansvarlig for å sikre at informasjonen du oppgir når du registrerer din bruker hos Wisr er korrekt. Du samtykker til å holde påloggingsinformasjonen din konfidensiell og sikker, og ikke dele slik informasjon med andre.

 

Behandling av personopplysninger

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med Wisr sin Personvernerklæring. 

 

Elektronisk kommunikasjon

Ved å registrere deg samtykker du til at Wisr kan kontakte deg via nyhetsbrev, e-post, telefon og andre elektroniske kommunikasjonsmidler. Wisr kan kontakte deg i forbindelse med markedsføringstiltak, salgsaktivitet, nyheter og lignende. Du kan når som helst begrense elektronisk kommunikasjon i tråd med gjeldende lover og regler. Wisr forbeholder seg likevel retten til å kontakte deg med informasjon som er nødvendig for oppfølgingen av deg som kunde og ditt kundeforhold i Wisr.

 

Bestille tjenester

Når du bestiller i Plattformen kan du selv velge tidspunkt og omfang av tilgjengelige tjenester. Du vil få oppsummert hele bestillingen og samlet pris før avtalen inngås. I forbindelse med bestilling vil du også kunne velge tilleggstjenester dersom du ønsker det. Tilleggstjenester vil ha spesifisert beskrivelse og pris. Når du trykker “Bekreft og betal”, inngår du en avtale om å kjøpe valgte tjenester. Du vil motta en ordrebekreftelse fra oss kort tid etter ordren er bekreftet.

 

Forventningsavklaring

Nødssituasjoner og krisesituasjoner (spesielt angående medisinske eller mentale helseproblemer) skal ikke rettes mot plattformen og bør i stedet rettes umiddelbart via telefon til nødetater (f.eks. i Norge, ring 113 medisinsk nødtelefonhjelp, 112 for politiet og 110 ved brann). Det poengteres igjen at Plattformen ikke er det rette stedet for ovennevnte krisesituasjoner.

Noen tjenester som tilbys gjennom Plattformen er av en slik art at det kan være forhold du som kunde må ordne selv. Wisr ønsker at du skal være fornøyd med hele leveransen og at du skal få en best mulig opplevelse av tjenestene du bestiller via Plattformen. Wisr vil etterstrebe å gi deg så fullstendig informasjon som mulig over hvilke forhold du må ordne selv, men vi oppfordrer deg til å avklare dette direkte med rådgiveren for å unngå misforståelser.


Betaling

Med mindre annet er skriftlig avtalt med Wisr, skal betaling av tjenesten skje på bestillingstidspunktet. Vi benytter betalingstjenestene Vipps og bankkort (Visa og Mastercard) til å gjennomføre betalingen. Wisr reserverer det totale beløpet tilknyttet din bestilling på bestillingstidspunktet. Reservert beløp blir trukket etter leveringstidspunktet.

 

Alle tjenester som bestilles via Plattformen skal betales til Wisr

Rådgiver har ikke krav på ytterligere vederlag fra deg som kunde i forbindelse med leveranse av tjenesten utover det som er avtalt og betalt gjennom Wisr. Dersom rådgiver krever deg for ytterligere betaling i forbindelse med tjenesten som er avtalt gjennom Wisr plikter du å underrette Wisr om dette umiddelbart.

 

Det er ikke tillatt å betale direkte til rådgiver eller bestille tjeneste direkte av rådgiver. Dersom du ønsker å kjøpe ytterligere tjenester fra rådgivere som du har fått tilgang til gjennom Plattformen, skal alle kjøp skje via Plattformen.

 

Wisr forbeholder seg retten til å kontrollere kjøp ved mistanke om mislighold av de vilkår og bestemmelser som følger av brukervilkårene (dette dokument).

 

Leveranse og avtalte møter

Etter at en forespørsel om bestilling er sendt eller en bestilling er bekreftet, vil du få en bekreftelse digitalt i Wisr-applikasjonen. Wisr fokuserer på å tilby rask hjelp med en gang, noe som betyr at du ofte kan få kontakt med en rådgiver umiddelbart og få tjenesten levert med en gang. Dersom rådgiveren er opptatt, eller du ønsker å ta konsultasjonen på et senere tidspunkt, kan du booke tid med rådgiveren.

 

Kommunikasjon med rådgiveren før konsultasjonen starter vil være begrenset. Dersom du ønsker å kontakte rådgiveren før konsultasjonen, kan du sende en melding gjennom Plattformen, men rådgiveren er ikke forpliktet til å svare.

 

Wisr tilbyr også en tjeneste kalt "offline arbeid", hvor du kan booke timer med rådgiveren for å arbeide med en bestemt oppgave utenfor den digitale konsultasjonen. Dette gir deg fleksibilitet til å få utført spesifikke oppgaver uten at det krever direkte interaksjon i sanntid.

 

Du som kunde plikter å være tilgjengelig på det avtalte tidspunktet for den digitale konsultasjonen eller for det avtalte offline arbeidet, og ellers bistå rådgiveren på en slik måte at leveransen kan gjennomføres i samsvar med avtalen.

 

Dersom rådgiveren ikke møter opp til det avtalte tidspunktet for den digitale konsultasjonen eller offline arbeidet, ber vi deg rette en klage til kundeservice så snart som mulig (Se Klager og Tilbakemeldinger).

 

Ansvarsfraskrivelse

Plattformen er ment å legge til rette for to parter: en rådgiver og en kunde. Dersom en avtale om leveranse mellom rådgiver og kunde ikke blir overholdt av rådgiver, er Wisr fri for ansvar og plikter ikke å levere tilsvarende tjeneste og vilkår til kunde. Plattformen er ikke ansvarlig for handlinger eller unnlatelser fra deg, innhold i innlegg fra brukere på plattformen, inkludert spørsmål, svar, forespørsler om informasjon, profiler, rådgiver kommentarer, kvalifikasjoner, eller en rådgiver manglende fullføring av en transaksjon. Du forstår videre at verktøy som tilbys av Wisr er valgfrie, og bruken av slike verktøy er ikke obligatorisk. Du forstår at enkelte verktøy, som chatbotter, bruk av  AI-modeller, og data som legges inn i slike verktøy er underlagt disse vilkårene, vår personvernerklæring, og eventuelle andre avsløringer som presenteres i forbindelse med slike verktøy. Du er alene ansvarlig for transaksjoner du gjør med eksperter på plattformen, inkludert å overholde betalingsforpliktelser.

 

Angrerett

Som forbruker kan du som hovedregel når som helst ombestemme deg uansett grunn og få reversert hele det reserverte beløpet, eller få frafalt alle betalingsforpliktelser, innen 14 kalenderdager fra den dagen tjenesten ble bestilt (Angrerettloven).

 

Unntak fra angreretten

Når du bestiller tjenester med leveringstidspunkt innen 14 dager fra bestilling, gir du ved å trykke “Bekreft og betal” ditt uttrykkelige forhåndssamtykke til at leveringen av tjenesten kan starte før angrefristens utløp, og erkjenner med dette at angreretten vil gå tapt. Avtalen anses som oppfylt når avtalt tjeneste er levert på avtalt tid.

 

Du kan likevel ha rett til å avbestille (Se: Hvordan benytte angreretten).

 

Hvordan benytte angreretten

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, plikter du å sende en epost til kundeservice@wisr.no hvor dette fremgår klart og tydelig.

 

Når du har sendt meldingen om at du ønsker å benytte angreretten, faller partenes plikter til å oppfylle avtalen bort. Dersom tjenesten avbestilles mindre enn 48 timer før avtalt leveringstidspunkt vil forbruker kunne bli belastet 50% av avtalt bestillingsbeløp. Dersom tjenesten avbestilles mindre enn 24 timer før avtalt leveringstidspunkt vil forbruker kunne bli belastet 100% av avtalt bestillingsbeløp. 

 

Dersom tjenesten er påbegynt på det tidspunktet du benytter deg av angreretten, vil du være forpliktet til å betale for den del av tjenesten du har mottatt frem til melding om bruk av angrerett er gitt. Wisr forbeholder seg retten til å avgjøre i hvilken grad en tjeneste er levert eller ikke i henhold til bestillingen. Du som kunde kan rette klage på vedtaket (Se Klager og Tilbakemeldinger).

 

Klager og tilbakemeldinger

Dersom leveransen ikke er tilfredsstillende eller om du har tilbakemeldinger til Wisr, ber vi deg kontakte Wisr umiddelbart på support@wisr.no eller telefonnummer +47 477 68 777 (tlf: 09:00 – 15:00). Når Wisr har mottatt klagen din, vil Wisr så snart som mulig undersøke saken og forsøke å finne en løsning i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. Norgate AS forbeholder seg retten til å bestemme hva som anses som en hensiktsmessig løsning i hver situasjon.

 

Du har også mulighet til å klage til Forbrukerrådet. Se www.forbrukerradet.no

 

Konfliktsløsning

Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukerklageutvalget. Vedtak fattet av Forbrukerklageutvalget blir rettskraftige én måned etter forkynning. Før vedtaket får rettskraft, kan partene bringe tvisten inn for tingretten. Saken skal i utgangspunktet anlegges ved forbrukerens verneting. For mer info se www.forbrukerradet.no


Slette Konto

Du kan når som helst og uten grunn slette din brukerkonto hos oss. Dersom du ønsker å slette din konto kan du enten gjøre dette i Plattformen eller sende en epost til kundeservice@wisr.no

Wisr forbeholder seg likevel retten til å beholde relevant og nødvendig informasjon om kundeforholdet i tråd med Personvernerklæringen.

 

Norgate AS har rett til fritt å avslutte eller suspendere brukerkontoen din umiddelbart, uten forvarsel eller ansvar, uansett grunn. Dette gjelder også ved brudd på vilkår og ved gjentatte klager fra rådgiver(e) samt ved politianmeldelser, misbruk av tjenesten eller andre former for uakseptabel adferd. Wisr forbeholder seg retten til fritt å vurdere hva som er uakseptabel adferd.

 

Endring av priser

Wisr forbeholder seg, til enhver tid, retten til, uten forvarsel, å endre priser og gebyrer på wisr.no og i mobilapplikasjonen. Du oppfordres derfor til å holde deg oppdatert om de endringer som måtte skje.

 

Overføring til tredjepart

Norgate AS kan overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til Brukervilkårene til en tredjepart, forutsatt at overtakende tredjepart kan forventes å oppfylle sine forpliktelser i henhold til Brukervilkårene på en, fra kundens perspektiv, tilfredsstillende måte.


Kontaktinformasjon

Selskapsnavn: Norgate AS

Org. nr.: 931 039 997

Adresse: Kjengaren 82, 4350 Kleppe, Norge

Telefon: +47 477 68 777

Epost kundeservice: support@wisr.no

bottom of page